Amsterdam vara – poze si impresii de calatorie

Vara acesta am avut ocazia sa vizitez capitala Olandei, Amsterdam, astfel pot sa va arat citeva poze si sa va spun citeva impresii despre acest frumos oras.

poza amsterdam vara
Amsterdam

Am stat in Amsterdam doar 5 zile, iar vremea a fost destul de schimbatoare: ba soare, ba innorat, ba ploi scurte, asa ca si pozele sunt pe masura.

poza amsterdam olanda vara
vara in Amsterdam

Dupa “aventura” cu Tarom la aeroportul Otopeni (am povestit aici ce s-a intamplat si din pacate ultimele vesti despre Tarom nu sunt tocmai placute) am ajuns cu bine la aeroportul Schiphol, iar de acolo am luat trenul spre Gara Centrala (Amsterdam Centraal). Calatoria cu trenul nu a durat mai mult de 20 de minute iar biletul dus-intors a costat 9 euro. In Gara Centrala gasiti si dulapuri unde puteti lasa bagajul, taxa era de 7 euro pentru o valiza mica sau medie. Pentru cazare, cred eu ca cele mai bune informatii, le gasiti pe booking.com

poza calatorie amsterdam
cartier in Amsterdam

Despre Amsterdam se stie ca un oras plin de biciclisti, dar trebuie sa ajungeti acolo ca sa vedeti mai exact ce se intampla. Sunt piste de biciclisti prin tot orasul, iar daca pietonul este surprins pe aceea pista este “clopotit” bine de biciclisti.

poza biciclisti amsterdam
biciclistii
poza pista biciclisti amsterdam vara
pista biciclisti

Trebuie sa aveti grija cu pistele biciclistilor pentru ca pe acolo mai circula motoscutere si niste masinute cu doua locuri.

poza pista biciclisti canta lx motoscuter amsterdam
pe pista biciclistilor
poza Dam Square  amsterdam vara ploaie
Dam Square
poza amsterdam biciclista vorbind la telefon
la telefon
poza amsterdam biciclist troler
in echipa

Canta LX este marca si este cea mai mica masina vazuta de mine (pina in prezent) circuland pe strazile unui oras. Chiar si Smart-ul electric era mai mare decit Canta.

poza masina canta lx rosie amsterdam
Canta LX

Recomand: Foto:Masini electrice in Amsterdam

Amsterdamul are multe muzee, dar nu intru acum in prea multe detalii, ceea ce vreau sa spun ca 2 zile a durat sa vizitez: muzeul Van Gogh, muzeul Rembrandt, muzeul Marinei, muzeul Fotografiei (FOAMA), gradina Zoologica Artis Royal, Heineken Experience, o scurta tura la A’Dam Tower, castelul Muiderslot, acestea fiind doar o mica parte din muzeele prezente in Amsterdam.

poza trasura Heineken Experience Amsterdam

sticle bere
poza sistem printare eticheta Heineken Experience Amsterdam
printare nume

Ce mi s-a parut interesant la muzeele vizitate, faptul ca nu sunt plictisitoare. Au un mod interesant de prezentare a exponatelor, unele au tururi ghidate, iar ghizii respectivi stiu cum sa prezinte cit mai bine exponatele din muzeu.

poza nava lemn muzeul maritim amsterdam
Olandezul Zburator
poza muzeul maritim amsterdam Scheepvaartmuseum
muzeul maritim Scheepvaartmuseum

Muzeul NEMO seara:

poza muzeul nemo seara amsterdam
Nemo

In Amsterdam ar mai fi 6 mori de vant, din care eu am vazut 3 si am fotografiat 2!

poza moara de vant amsterdam
moara de vant
poza moara de vant amstredam
moara

Alt aspect interesant: la muzee erau cozi mai mari cind ploua! Cum se insenina, cozile se micsorau vizibil, pentru ca majoritatea turistilor erau prin oras.

poza coada muzeul van gogh amsterdam
ploaie – coada la muzeul Van Gogh
poza intrare muzeul Van Gogh Amsterdam
soare – nimeni la coada muzeul Van Gogh

Oricum nu se asteapta prea mult la rand, poate exceptia a fost Anne Frank House, unde coada era imensa, asa ca eu am renunta sa vizitez respectivul muzeu.

poza statuie Anne Frank amsterdam
statuie Anne Frank

Intrarea la muzeele din Amsterdam costa intre 10-20 euro. La o parte din muzee nu am platit intrarea pentru ca mi-am cumparat cardul I amsterdam care include accesul la diverse muzee. Acest card poate fi cumparat de la aeroport, sau de la un magazin vizavi de Gara Centrala si este valabil 1 zi sau 2 zile sau 3 zile. Cardul este insotit de o harta turistica, in plus de accesul gratuit la unele muzee ofera reduceri la altele si mai poate fi folosit pentru validarea calatoriilor la transportul in comun (tramvaie, metrou, unele linii de autobuze).

poza tramvaie amsterdam
tramvai si spatiu verde

Cand am vizitat eu Amsterdamul, la sfarsitul lunii iunie 2016, la mijloacele de transport in comun era un mesaj in limba engleza prin care calatorii erau rugati sa valideze cardurile si la coborare. Daca nu aveti un card I amsterdam, biletele pot fi cumparate din mijloacele de transport in comun sau de la automatele aflate prin oras. Pot fi cumparate si abonamente; de exemplu un abonament valabil doua zile pe tramvai, autobuz, metrou costa 12.5 euro.

poza trafic oras amsterdam
trafic
poza fata motoscuter amsterdam
pe doua roti

Intr-o sambata am vazut o mireasa insotita de mire, domnisoare de onoare si alti nuntasi:

poza nunta mireasa amsterdam
nunta

In afara de mijloacele de transport in comun aveti la dispozitie autobuzul turistic hop-on hop-off, iar pentru plimbari pe canalele Amsterdamulu sunt diverse vaporase, barci si hidrobiciclete. Eu mi-am cumparat acest card valabil doua zile pentru autobuzul hop on hop off si plimbare cu vaporasul pe canalele Amsterdam.
In prima zi cind am folosit acel card am avut noroc de o zi innsorita asa ca toata ziua am mers cu autobuzul turistic dar si cu vaporul tot de tip hop on hop off pe doua trasee diferite.

poza autobuz turistic hop on hop off amsterdam
autobuz hop on hop off
poza amsterdam locuitor casa plutitoare
viata casa pe canal
poza casa plutitoare locuita amsterdam
casa plutitoare

plimbare pe canal
poza ambarcatiune rosie amsterdam
ambarcatiune

Cum spuneam, vremea in Amsterdam este destul de schimbatoare, asa ca este bine sa fiti pregatiti cu haine adecvate. Localnicii nu au prea mari probleme sa umble in pantaloni scurit si tricouri cu maneca scurta prin ploaie si frig. La sfarsitul lunii iunie cind am ajuns eu in Amsterdam temperaturile la amiza au variat intre 18 – 25 grade Celsius si cu ploi de scurta durata, iar in Bucuresti erau intre 30 – 33 grade Celsius si nu a plouat deloc.

poza amsterdam biciclisti ploaie
biciclisti prin ploaie

Desigur cine doreste sa vada cat mai multe zone dintr-un oras, trebuie sa mearga si pe jos, ceea ce am facut si eu. Asa am vazut o parte din lucrarile artistilor urbani (graffiti) si am ajuns in parcul Vondel.

poza parcul Vondel vara amsterdam
parcul Vondel
poza filmare parcul Vondel amsterdam
in parc

Parcul Vondel poze panoramice (click pe imagine si apoi click pe semnul acela cu +):

poza panoramica parcul Vondel amsterdam
panoramic parcul Vondel

poza panoramica parcul Vondel

poza panoramica amsterdam parcul Vondel

fotografie panoramica parcul Vondel amsterdam

Ochiometric pot spune ca totusi Bucurestiul sta mai bine la capitolul parcuri, parca sunt mai multe si mai mari. Dar Amsterdamul sta foarte bine la capitolul curatenie, muzee si ordine. In Amsterdam am vazut ca se poate turna asfalt sau se pot face alte lucrari cind ploua.

poza turnare asfalt amsterdam
turnare asfalt

Orasul este lipsit de praf, iar cand ploua nu se formau balti fiindca nu erau gropi, cladirile vechi sunt bine intretinute si sunt multe flori. De altfel in Amsterdam se afla si o piata de flori destul de interesanta.

poza piata de flori din amsterdam
in piata de flori
poza flori amsterdam
flori

cel.ro

poza panoramica parc cu flori amsterdam
parcu cu flori

Tot umbland prin Amsterdam, am ajuns si in cartierul Begijnhof. Acesta este un loc linistit, o curte interioara care dateaza din secolul al XIV-lea in care locuiau femeile pioase care au depus un juramant de castitate. In zilele noastre acesta adaposteste si acum o mica capela si o biserica reformata, ornate cu reclive. Poarta de acces a gradinii este mereu deschisa in timpul zilei.

poza Begijnhof Amsterdam
Begijnhof
poza harta cartierului Begijnhof Amsterdam
harta cartierului Begijnhof
poza curtea interioara cartier Begijnhof
cartierul Begijnhof
poza coada intare cartier Begijnhof amsterdam
intrare in cartierul Begijnhof

Un alt cartier celebru din Amsterdam, este Red Light District (RLD), adica Cartierul Rosu. Nu este departe de Begijnhof si nici de centru. De fapt de la Gara Centrala se ajunge destul de repede in RLT. Ziua vitrinele sunt mai mult goale, abia spre seara se anima zona. De fapt in afara de vitrine, in zona sunt multe baruri, terase, hoteluri, magazine, asa ca zona este impinzita de turisti gura casca! De altfel Cartierul Rosu e inclus in circuitul orasului si o sa vedeti grupuri de turisti in varsta, femei, barbati dar si tineri care se plimba printre aleile inguste si se uita in vitrine ca la gradina Zoologica!

poza red light district amsterdam
Red Light District

valea doftanei vanzare terenuri 12 euro negociabil

poza cartierul rosu amsterdam
carierul rosu

Un aspect, care mie mi s-a parut interesant, este faptul ca biserica Oudekerk (Old Church), una din cele mai vechi biserici din Amsterdam, este inconjurata de aleile cu vitrine rosii! Fotografiatul fetelor, ocupantelor vitrinelor, era interzis, dar va pot spune ca unele erau dragute si ca majoritate pareau plictisite! Unele vorbeau la telefon sau vorbeau cu vecinele, sau pur si simplu aveau cite o cana (cafea sau ceai?). Pe de alta parte in cele 2-3 ore cat am umblat eu prin cartierul respectiv nici nu am vazut pe nimeni intrand sau iesind de la fetele acestea. Poate nu am fost la ora potrivita!

Pietele si magazinele impanzesc Amsterdamul. Nu lipsesc nici terasele, barurile, cafenele (inclusiv Starbucks) fast-food-urile, inclusiv marcile internationale: McDonald’s, KFC, Burger King. Sunt destul de numeroase magazinele cu ciuperci magice (plante halucinogene), cofee shops (unde sa consumi iarba).

poza bicicleta reclama magazin ciuperci magice amsterdam
ciuperci magice

Apropo de mancare, pe la restaurante fara mari pretentii, un fel de mancare costa intre 10 – 15 euro, o pizza incepe de la 10 euro, desert de la 5 euro, o bere 3.5 -5 euro, apa in jur de 3 – 4 euro. Meniul zilei era ceva mai rara intalnit si costa intre 15 – 20 euro.

poza semn I amsterdam
I amsterdam

La fast-food-urile amintite meniul varia intre 8 – 12 euro, conexiune wi-fi era gratuita, dar la toaleta se platea 0.5 euro sau chiar 1 euro. De altfel toaletele publice sunt cam putine, taxa variaza intre 0.5 – 1 euro. Baietii sunt cumva avantajati in Amsterdam, pentru ca din loc in loc sunt niste toalete sau mai bine zis pisoare gratuite. Toalete se afla la muzee si le mai gasiti prin unele magazine mai mari.

poza pisoar public amsterdam
toaleta publica pentru baieti

In Amsterdam am observat ca la mare cautare sunt cartofii prajiti. Prin oras sunt diverse “cartofarii” unde, pentru 3-5 euro, primesti o portie de cartofi prajiti cu maioneza sau ketchup. Pe mine nu m-au impresionat acei cartofi prajiti, tot cei de la McDonald’s sunt mai buni.

La fel de des intalnite sunt magazinele care vind branzeturi, dar si magazinele cu ciuperci magice (plante halucinogene), cofee shops (unde sa consumi iarba). Eu m-am multumit sa le fotografiez si atat. Nici macar rotile de cascaval nu m-au facut curios, desi in unele magazine era posibil sa fie degustat sortimentul de cascaval.

poza cascaval starada amsterdam
cascavalul
poza roti cascaval bicicleta
roti

Sandwich-urile, mancarea turistului grabit, pot fi cumparate de la diverse magazine sau automate. Cu 3-5 euro poti cumpara un sandwich cu diverse ingrediente.

poza amsterdam febo Sandwich
Febo – automate Sandwich

Alta varianta pentru a te alimenta este supermarketul. In Amsterdam veti gasi destul de multe supermaket-uri Albert Heijin (AH), un fel de MegaImage de pe la noi. Un croissant era 2 euro, o doza de bere 1.5-2 euro, o stilca de apa plata 0.5l costa 0.8 euro, o doza de Red Bull 2.15 euro, sandwich 3-5 euro, o bagheta cam 1 euro, mezelurile in jur de 20 euro/kg.

poza supermarket albert heijin amsterdam
Albert Heijin

Amsterdamul este si “casa” bancii ING, iar prin oras sunt destul de multe bancomate ING, dar nu stiu daca la acele bancomate pot fi folosite cardurile ING emise in Romania. In schimb la magazine, muzee, cafenele si alte localuri am putut plati fara probleme cu un card Mastercard.

poza vitrina magazin rate amsterdam
plata cu cardul

Get Free Blog Post Updates!

Introdu adresa de email pentru a te abona la acest blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

poza bancomat ING amsterdam
bancomat ING

Apus in Amsterdam:

poza apus sunste amsterdam
apus

Chiar daca Amsterdamul este un oras destul de scump, totusi merita sa fie vizitat, macar o data si de preferat vara, avand cate ceva de oferit pentru fiecare vizitator.
Alte poze realizate in Amsterdam pto fi vazute la Galeria Foto.

fotostefan

3 thoughts on “Amsterdam vara – poze si impresii de calatorie”

1. Poate ar fi de amintit si Hermitage Gallery alaturi de Rijeskmuseum!!Turnul pompierilor si destul de aproape Sf.Nicolae-vizualizata in fotografiile expuse-iar o vizita in New Amsterdam si imprejurimi chiar ca nu strica!! Iesirea spre Leyda ofera inca privelisti cu mori de vint olandeze.

2. Din pacate nu am mai avut timp sa vizitez Hermitage Gallery si Rijeskmuseum, doar am trecut pe langa ele si am facut niste poze. Am retinut si ideea cu iesirea spre Leyda pentru a vedea morile de vant, asta in cazul ca poate mai ajung la Amsterdam.