Fotografii: Bucharest International Air Show 2015

Anul acesta, Bucharest International Air Show, pe scurt BIAS, s-a desfasurat la data programata, adica sambata, 21 iunie 2015, spre deosebire de anul trecut cind, din cauza condiitilor meteo, show-ul aviatic a fost aminat pentru a doua zi, duminica.

bias 2015 #bias2015
Bucharest International Air Show 2015

La fel ca anul trecut mijloacele de transport RATB care ajungeau la aeroportul Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu erau pline; multe persoane fiind nevoite sa astepte al doilea sau chiar al treilea autobuz ca sa ajunga la #BIAS2015. Nici cei care s-au deplasat cu autoturismul personal in zona Romaero nu a fost mai norocosi; minute bune strazile din jurul aeroportului Baneasa fiind blocate atit de masinile celor care mergeau la BIAS 2015 cit si de cele care erau doar in trecere spre alte destinatii.

Revenind la Bucharest International Air Show 2015 a fost un spectacol aviatic reusit in ciuda celor doua reprize de ploaie.

Bucharest International Air Show 2015
ploaie

De data aceasta comentariile prezentatorilor s-au auzit bine la boxele montate in fata pistei. Din cite am vazut si am aflat si de la alti prieteni, serviciile de telefonie mobila au intampina ceva probleme; unii clienti Vodafone si Orange nu intotdeauna au putut vorbi la telefon.

Lockheed C-130 Hercules:

Lockheed C-130 Hercules bias 2015
Lockheed C-130 Hercules

Alt aspect pozitiv, observat inca de la editia din 2013, s-a renuntat la acele oribile garduri din sirma (erau la BIAS 2012).
Ce-ar mai fi de imbunatatit? Pai cei care vin cu bicicleta la acest eveniment si nu numai, ar mai bine sa mearga pe linga bicicleta atunci cind sunt in multimea de oameni; voi credeti ca este o idee buna ca biciclistii sa faca slalom prin multime? Chiar va rog sa raspundeti la aceasta intrebare (Leave a Reply).

Lockheed C-130 Hercules #bias2015
Lockheed C-130 Hercules

Tot legat de comportamentul participantilor, pe de o parte nu am inteles niciodata de ce parintii aduc la un miting aviatic copii mai mici de 2 ani, ca ei sunt prea mici ca sa inteleaga ceva din eveniment, iar zgomotul motoarelor avioanelor este destul de puternic, iar pe de alta parte cine are copii mai mari ar fi bine sa aiba mai multa grija de ei, sa nu se rataceasca pe acolo.

Nu am putut ramine pina la final mitingului aviatic, care a avut loc seara dupa ora 21, dar m-am bucurat ca am reusit sa ajung la aeroportul Aurel Vlaicu (Cod IATA:BBU), locul desfasurarii celei de-a 7-a editie BIAS.

IAR 330:

elicopter iar 330 bias 2015
IAR 330

La fel ca anul trecut Ministerul Apararii prin Fortele Aeriene Romane a oferit un spectacol impresionant; o demonstratie de forta cu avioane MiG-21 Lancer, care au dat destul de multe flares, elicopterele IAR-330 Puma M, Medevac si SOCAT, elicopterele IAR-316B, avioanele C-130B Hercules si C-27J Spartan, plus un exercitiu foarte spectaculos la sol, cu trageri simulate si prezenta unor TAB-uri.

MIG 21 Lancer:

MIG 21 Lancer bias 2015
MIG 21 Lancer

MIG 21 Lancer flacari
MIG 21 Lancer
mig 21 bucuresti aeroport baneasa bias2015
MIG 21 – Bucharest International Air Show 2015
elicopter iar 316 #bias2015
IAR 316
Bucharest International Air Show 2015 elicopter iar 316
IAR 316 – BIAS 2015

Nici brigada anti-tero a Serviciului Roman de Informatii (SRI) nu a fost mai prejos, prezentind un interesant exercitiu de eliberarea a unui avion:.

brigada antitero sri #bias2015
exercitiu anti-tero
demonstratie anti-tero brigada sri
exercitiu
actiune antitero sri
actiune

Vezi si: BIAS 2014 – imagini foto-video

Tarom a fost din nou prezent cu Boeing 737 si din nou a fost “flancat” de Soimii Romaniei (Hawks of Romania):

tarom Boeing 737 Extra 300
Boeing 737 si Extra 300
Boeing 737 Extra 300 bias 2015
Boeing 737 si Extra 300
tarom bias 2015
Boeing 737 Extra 300
Boeing 737 tarom #bias2015 bias
Boeing 737

Mi-a placut evolutia avioanelor Extra 300 ale Hawks of Romania:

extra 300 bias 2015 #bias2015
Extra 300 – Hawks of Romania
hawks of romania soimii romaniei bias 2015
Hawks of Romania
extra 300 soimii romaniei
Soimii Romaniei
Bucharest International Air Show 2015 Extra 300 Hawks of Romania
Bucharest International Air Show 2015 Extra 300 Hawks of Romania
Bucharest International Air Show 2015 Extra 300 Hawks of Romania
Extra 300

Au revenit si formatia privata Albinele Baltice (Baltic Bees) cu ale lor avioane L39 C Albatros:

L39 C Albatros bias 2015
L39 C Albatros
baltic bees bias 2015
Baltic Bees

baltic-bees-bias-2015-17

albinele baltice baltic bees bias2015
Albinele
L39 C Albatros bias2015
formatie L39 C Albatros

baltic bees L39 C Albatros #bias2015
Baltic Bees – BIAS2015
L39 C Albatros bias2015
avionul L39 C Albatros

dar parca tot evolutia Stelelor Turcesti (Turkish Stars) a fost mai impresionanta.

Turkish Stars #bias2015
Turkish Stars
Turkish Stars Bucharest International Air Show 2015
Turkish Stars Bucharest International Air Show 2015
Turkish Stars Bucharest International Air Show 2015
Stelele Turcesti
Turkish Stars Bucharest International Air Show 2015
Turkish Stars BIAS2015
Turkish Stars Bucharest International Air Show 2015
formatie
Turkish Stars Bucharest International Air Show 2015
acrobatie Turkish Stars
Turkish Stars Bucharest International Air Show 2015
acrobatie aeriana

Turkish Stars Bucharest International Air Show 2015
evolutie NF-5 Turkish Stars

Turkish Stars reprezinta Turcia si Fortele Aeriene Turcesti fiind singura din lume care performeaza cu 8 avioane de lupta supersonice. Turkish Stars a fost formata in anul 1992 si printre tipurile de aeronave utilizate, se numara Canadair NF-5A si 1 NF-5B.

Canadair NF-5A bias2015
Canadair NF-5A
Canadair NF-5A Turkish Stars BIAS2015 Bucharest International Air Show
Canadair NF-5A Turkish Stars
Canadair NF-5A Turkish Stars BIAS2015 Bucharest International Air Show
Canadair NF-5A Turkish Stars BIAS2015
Canadair NF-5A Turkish Stars BIAS2015 Bucharest International Air Show
Canadair NF-5A Turkish Stars #BIAS2015

Anul acesta am putut vedea, aici in tara, evolutia unui avion multi-rol de vinatoare Eurofighter Typhoo, apartinind Fortelor Aeriene Britanice.

Eurofighter Typhoo Bucharest International Air Show BIAS2015
Eurofighter Typhoo – BIAS2015
Eurofighter Typhoo Bucharest International Air Show BIAS2015
Eurofighter Typhoo
Eurofighter Typhoo Bucharest International Air Show BIAS2015
Eurofighter Typhoo

Daca nu ma insel acest Eurofighter Typhoo a fost cel mai performant avion care a evoluat pina in prezent la BIAS. Pilotul este pregatit pentru multiple operatiuni aeriene si poate efectua mai multe functii prin comanda vocala, fiind echipat cu un cockpit avansat si sistem HEA (Helmet equipment assembly/echipament pentru casca). Viteza maxima pe care o poate atinge Eurofighter-ul este 1.8 Mach, avind 2 motoare Eurojet EJ200 turbojets, atingind o altitudine maxima de 55,000ft (16.764m).

Eurofighter Typhoo BIAS2015
Eurofighter Typhoo
Eurofighter Typhoo
Eurofighter Typhoo – Fortele Aeriene Britanice
avion multirol de vinatoare
avion multirol
avion de vinatoare multirol bias2015
avion militar
avion multi-rol militar
multirol

Din indepartatul Pakistan, au venit reprezentantii Pakistan Aeronautical Complex, care au prezentat, atit la sol, cit si in aer, in evolutie solo, avionul MFI-17 Mushshak.

super MFI-17 Mushshak avion militar
MFI-17 Mushshak
avion militar pakistanez MFI-17 Mushshak
MFI-17 Mushshak

Acest avion, numit si Super Mushshak, este folosit pentru formarea si pregatirea pilotilor dar si pentru operatiuni de recunoastere, observare si transport.

super MFI-17 Mushshak
MFI-17 Mushshak
super Mushshak avion militar antrenament
Super Mushshak
avion militar pakistanez MFI-17 Mushshak
Super Mushshak – BIAS2015

Cele doua avioane MFI-17 Mushshak au fost transportate la aeroportul Baneasa Aurel Vlaicu cu uriasul avion IL 78, care domina expozitia statica, dar mare pacat ca nu l-au pus pakistanezii la treaba macar pentru o trecere la joasa inaltime, asa cum au facut Fortele Aeriene Romane cu alte modele de avioane.

il 78 avion tranpost baneasa bucuresti
IL 78
IL 78 Bucharest International Air Show 2015
IL 78 Bucharest International Air Show 2015

Acest IL 78 este unul dintre cele mai mari avioane de transport din lume. Aparatul de zbor cantareste peste 57 de tone, este dotat cu doua rezervoare cu o capacitate de 18.000 de litri si poate muta tehnică militara sau alte avioane cu o greutate de pina la 85 de tone.

avionul il-78 aeroport baneasa
avionul IL-78

Daca am inteles eu bine din descrierea facuta de comentatorii evenimentului, Super Mushshak este un fel de Logan al avioanelor militare, dar uitati ca totusi industria aeronautica pakistaneaza produce ceva. La noi, din cite observ, industria aeronautica “traieste” mai mult din amintiri: Vlaicu, Vuia, Coanda (celebrati chair si de Enel). Se pare ca fabrica de avioane de la Craiova in afara de vopsirea in tricolor unui IAR 99 Soim, nu prea a mai realizat altceva, iar celelalte fabrici, Aerostar de la Bacau si Turbomecanica din Bucuresti, IAR Brasov realizeaza componente, reparatii si modernizari daca nu ma insel.

iar 99 soim tricolor
IAR 99 Soim
avion romanesc iar 99
IAR 99 Soim Tricolor
avion militar romanesc iar 99
IAR 99 “Tricolor”
avion romanesc antrenament militar iar 99
Soimul IAR 99

La BIAS 2015 ar fi trebuit sa evolueze si doua avioane de lupta americane A-10 Thunderbolt (Warthog). Din pacate, din cauza conditiilor meteo, cele doua avioane A-10 Thunderbolt II care apartin US Air Force (USAF) si care au decolat de la Campia Libertatii nu au putut ajunge la Bucuresti. Prezentatorii evenimentului ne-au informat ca avioanele A-10 Thunderbolt II nu au putut zbura peste frontul atmosferic.
Asa ca l-am admirat/fotografiat si noi la sol, in expozitia statica:

poze cu tableta
poze cu tableta
A-10 Thunderbolt II Bucharest International Air Show BIAS2015
A-10 Thunderbolt II – Warthog

A-10 Thunderbolt II este un avion de atac la sol, avind rolul de a oferi suport aerian de apropiere (in engleza close air support sau CAS) fortelor terestre, prin atacarea de la joasa inaltime a tancurilor, a vehiculelor blindate sau a altor tinte de la sol.

A-10 Thunderbolt II #bias2015
A-10 Thunderbolt II – Mistretul

In schimb cele doua avioane F-16 nu au avut probleme din cauza frontului atmosferic intalnit dupa decolarea de la Campina Turzii, dar in schimb evolutia lor a fost scurta, probabil din cauza primei reprize de ploaie din Bucuresti.

F-16 Bucharest International Air Show 2015
F -16 Bucharest International Air Show 2015
F 16 Bucharest International Air Show 2015
avionul F16
F16 Bucharest International Air Show 2015
F-16

Avioanele F16 vor intra in dotarea Fortelor Aeriene Romane, probabil la anul, inlocuind Mig 21 Lancer.

Bucharest International Air Show 2015
F 16 avion militar

Fata de anul trecut, numarul de avioane participante la BIAS a crescut de la 100 la 120 de unitati.
#BIAS2015 a fost organizat de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, Aeroclubul Romaniei, ROMATSA, Clubul Sportiv AIBO si ROMAERO, care merita toate felicitarile pentru frumosul spectacol aerian prezentat si anul acesta.

Mai multe poze (in jur de 300) de la BIAS 2015 pot fi vazute la Galeria foto

Tot la #BIAS2015, au mai putut fi vizionate, in expozitie statica, aeronave MiG-21 LanceR, A-10 Thunderboldt, IAR-99 Soim, IAR-330 Puma si C-27 J Spartan. De asemenea, a fost prezentata o replica a avionului „Vlaicu II”.
Ministerul român al Apararii a mai prezentat pe aeroportul Baneasa sistemul de rachete sol-aer HAWK, radarul TPS-79R, un stand cu oferta educationala a Fortelor Aeriene, precum si sistemul de rachete KUB, din dotarea Fortelor Terestre.

Arata acest articol si prietenilor tai!Sharing is carring!Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0

2 thoughts on “Fotografii: Bucharest International Air Show 2015”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *