Intamplari cu Tarom pe Aeroportul Henri Coanda

Anul acesta mi-am propus pentru vacanţa de vară să ajung la Amsterdam şi cât pe ce să nu ajung, “mulţumită” companiei Tarom şi Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti. Ştiam că spre Amsterdam doar două companii aeriene efectuează zboruri: Tarom şi KLM. Iniţial vroiam să zbor cu KLM, dar pentru că nu am găsit reduceri de preţ pentru perioada dorită, am ales Tarom, în ideea să ajut o companie românească.

Miting aviatic - aeroportul Henri Coanda
Miting aviatic – aeroportul Henri Coanda

Dacă aş fi ştiut ce mă aşteaptă renunţam la Tarom. Dacă şi voi doriţi să aflaţi la ce să vă aşteptaţi de la Tarom, citiţi mai departe.

Am avut zbor către Amsterdam sâmbătă, 25 iunie, de la ora 9:00, iar eu am ajuns la Aeroportul Henri Coandă la ora 7:00 pentru check-in. Recunosc că poate era bine dacă nu ignoram acele aparate de check-in şi îmi făceam singur check-in online, dar nici nu mă aşteptam ca birourile de check-in se vor deschide la 7,30. Nu doar că era cam târziu când s-au deschis birourile de check-in, dar erau şi puţine (4 birouri) pentru o destinaţie aglomerată cum este Amsterdam (aeroportul Schiphol este folosit ca tranzit pentru alte destinaţii, de aici şi aglomerarea). La aceste birouri am observat că nu era afişată nici destinaţia, scria doar Tarom; până şi şoferii autobuzelor RATB scriu pe o coală de hârtie numărul autobuzului dacă sistemul de afişare are probleme!

După ce am stat aproape o oră şi jumătate la coadă, când am ajuns aproape în faţă (mai erau 3 persoane înaintea mea) mi s-a spus că trebuie să mă duc la ticketing, pentru că nu mai sunt locuri, deşi eu am achitat biletul în urmă cu o lună!! La ticketing era altă coadă mare, pentru că cei rămaşi la cele patru cozi de la check-in au fost direcţionaţi către cele trei cozi de la ticketing. Până la urmă m-am întors la unul din birourile de check-in, care se eliberase şi chiar pe ultima sută de metri am făcut check-in şi celelalte proceduri de îmbarcare în avionul Tarom, care, surpriză nu era A310-300, cum ştiam eu de când mi-am cumpărat biletul, ci un Boeing 737-700, care are ceva mai puţine locuri, de aici şi toată bulibăşeala la check-in.

tarom boeing 737
Boeing 737 Tarom

În avion am aflat ce se întâmplase: se pare că s-au defectat cele două avioane Airbus A310, astfel Tarom a trebuit să le înlocuiască cu altele, dar din păcate modul cum au procedat şi cum au colaborat cu cei de la aeroport a fost o mare dezamăgire.
Eu unul găsesc greu de înţeles atitudinea celor două companii: lipsă de comunicare, de organizare de neexplicat după aproape 30 de ani de economie de piaţă. Cei care conduc cele doua companii, Tarom şi aeroportul Henri Coandă, dacă nu sunt în stare să găsescă soluţii se pot uita la alţii cum au rezolvat probleme asemănătoare şi pe viitor vor fi evitate astfel de situaţii. Dacă aeroportul din Bucureşti este mai greu de înlocuit, Taromul poate fi înlocuit cu alte companii aeriene. Oricum şi cei din aeroport au pus la încercare nervii celor de la cozi, iar la un moment dat a ieşit cu scandal.

veltravel.ro

După câteva zile am aflat că duminică, 26 iunie, Tarom, din acelaşi motive (avioane Airbus defecte) au anulat mai multe curse! Mi se pare cam ciudat cum dintr-o dată Taromului i s-a defectat avioanele Airbus A310-300. Este adevărat că Taromul le-au oferit pasagerilor compensaţii, au avut grijă de ei în ceea ce priveşte mâncarea şi apa şi că au făcut tot posibilul ca toţi să ajungă la destinaţii chiar dacă vor fi întârzieri, dar totuşi trebuie o mai bună organizare internă şi colaborare mai strânsă cu aeroportul Henri Coandă.

Pe aeroportul Schiphol din Amsterdam, totul “a mers ca pe roţi” ; erau multe automate de check-in unde singur îţi făceai check-inul şi pentru că erau multe astfel de aparate, nu erau cozi. Până şi bagajele de cală ţi le aşezai singur pe banda pentru a fi încărcate în avion.
La întoarcere, avionul Tarom, tot un Boeing 737-700 (Winglets) , a avut aproape o oră întârziere, dar acest lucru a fost anunţat din timp de cei din aeroportul Schiphol; la fel şi schimbarea porţilor de îmbarcare, erau anunţate din timp, nu pe ultima sută de metrii.

poza avion Boeing 737-700 (Winglets) tarom
Tarom Boeing 737-700 (Winglets)

Eu unul m-a cam lămurit şi cu Taromul, iar în viitor, dacă este posibil, sunt şanse mari să aleg altă companie aeriană şi voi face chek-in online acolo la unul din aparatele din aeroportul Henri Coandă ca să evit pe cât posibil orice surpriză neplăcută. Nu este deloc plăcut ca planurile de vacanţă să fie modificate sau chiar anulate din cauza altora!

Arata acest articol si prietenilor tai!Sharing is carring!Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *