Cum a fost la Bucharest International Air Show BIAS 2019 – mitingul aviatic din Bucuresti

Cea de-a 11-a ediţie a Bucharest International Air Show (BIAS 2019) a avut loc, sâmbătă 24 august, în Bucureşti, pe aeroportul Băneasa.

Bucharest International Air Show poze mig 21 lance f-16 fighting falcon roaf
Mig-21 Lancer si F-16 – Bucharest International Air Show 2019

Cred că BIAS 2019 a fost prima ediție unde numărul spectatorilor a fost mai mic în comparație cu edițiile anterioare (puteți vedea imagini foto-video aici). Cel puțin așa mi s-a părut mie, dar partea pozitivă a fost cozile mult mici la standurile unde se vindeau diverse produse, asta în cazul în care trebuia să cumperi ceva de pe acolo. În continuare se practică prețuri nesimțit de mari; de exemplu bere Skol doză de 500ml 8 lei, o apă plată la 500ml 6 lei, meniul de mici 20 lei. Înțeleg că pe la spectacole se practică altfel de prețuri, dar chiar așa?!!

Bucharest International Air Show elicopter militar american balckwahk
BlackHawk

Desigur se poate veni de acasă cu cele necesare. Cine merge mai des la picnic probabil are deja o cutie frigorifică, iar ceilați pot cumpăra o pungă termoizolantă, eventual adaugă și niște gheață ca să se mențină conținutul ei rece.
La BIAS 2019 am văzut la niște băieți sifon și cred că l-au ținut la congelator, pentru că se vedea gheață în interiorul sticlei. Nici nu știam că se mai găsesc sifoane.

poza avion militar flares c27j spartan
C27J Spartan – flares – Bucharest International Air Show 2019

Se cam știe că în august este caniculă în București, dar locurile de umbră amenajate la Bucharest International Air Show rămân mici an de an. Spectatorii au avut de înfruntat o căldură foarte mare, care a încins puternic betonul de la Aeroportul Băneasa.

Vorbeam cu un prieten și se întreba de ce nu se amenajează și câteva dușuri anti-caniculă. Cei drept nici prin București nu le-am mai văzut.
Protecția împotriva soarelui puternic a fost obligatorie. Creme sau spray-uri pentru protecție solară, dar și mai bine haine lungi, mai largi și desigur cât mai subțiri sunt și mai indicate.

Citiți și: Suhoi Su-27 Flanker la BIAS 2016 – foto si video

Revenind la BIAS 2019 trebuie apreciată prezența echipajelor SMURD și a corturile medicale amenajate acolo, la îndemână.

Spectatori care, în ciuda arșiței, au avut răbdarea să treacă pe la BIAS 2019 au avut și nu prea ce să vadă. Nu a fost rău pe cât spuneau unii după ce au văzut programul spectacolului aerian, dar nici atât de bun pe cât promiteau organizatorii. Expoziția statică (display static cum se mai spune în mediul internațional al spectacolelor aeriene) mi s-a părut săracă, parcă prezența gardurilor a accentuat senzația.

poza avion miltar aeroport baneasa gard
avionul ingradit

Și apropo, la ce folos gardurile, când majoritatea avioanelor erau închise. Iar acolo unde era permis accesul în avion erau cozi destul de mari.

BAC1-11:

poza coada avion expozitie Bucharest International Air Show
coada la avion – Bac1-11

Noul ATR-72 care va intra în dotarea Tarom.

fotografii Bucharest International Air Show tarom atr-72
ATR-72

La capitolul dynamic display/ flying display, practic spectacolul aerian, părerea mea este că ziua a fost salvată de evoluția Forțelor Aeriene Române, Valer Novac cu elicopterul agricol Kamov Ka-26 și echipa letonă Baltic Bees.
Aeroclubul României a avut mulți absenți motivați, deși „Hawks of Romania” au avut evoluţii spectaculoase la bordul aparatelor Extra 300, apoi ei au efectuat, împreună cu o aeronavă de pasageri Airbus A318 a companiei TAROM, o adevărată demonstraţie de măiestrie într-un zbor de însoţire extrem de dificil, la joasă altitudine.

poze Bucharest International Air Show tarom
Tarom – Hawks of Romania – BIAS 2019

Jurgis Kairys ca de obicei spectaculos solo, dar s-a simțit lipsa Iacărilor Acrobați, Soko G2 Galeb din Serbia și L29 Delfin din Slovacia au avut evoluții liniștite sau mai bine zis nu spectaculoase.

Mi-a plăcut salutul elicopterelor IAR 330 aflate în dotarea Forțelor Aeriene Române (ROAF), dar și evoluția acrobatică a unui IAR 330. Și cele două IAR 316B au prezentat manevre de acrobație interesante.

poza elicoptere militare IAR 330 Bucharest International Air Show 2019
IAR 330

Impresionantă a fost evoluția MIG-21 Lancer, dar nici F-16 Fighting Falcon nu a fost mai prejos. Anul acesta chiar a participat la acel exercițiu tactic demonstrativ. În plus au fost în formație cu Mig-21.

fotografie avioane f-16 romania spectacol aerian
F-16 – ROAF – BIAS 2019
fotografie mig-21 lancer spectacol aerian
MIG-21 Lancer – BIAS 2019

Echipa letonă Baltic Bees – din nou la Bucharest International Air Show B.I.A.S. 2019

poze baltic bees avioane l-29 bias 2019
Baltic Bees – BIAS 2019

Echipa Baltic Bees a fost creată în 2008 din dorinţa de a participa la spectacolele aviatice internaţionale, la expoziţii şi sărbători aviatice şi pentru a promova talentul în domeniu al letonilor.

poze bias 2019 baltic bees acrobatie aeriana
formatia acrobatie aeriana Baltic Bees – #BIAS2019

La BIAS 2019, Baltic Bees au evoluat cu șase L-39C Albatros, avioane de instruire, cu reacţie şi două locuri. Anul acesta cred că au avut elemente acrobatice mai spectaculoase decât la celelalte ediții BIAS. În plus la BIAS 2019, Albinuțele Baltice au adus și propria prezentatoare. La prima evoluție acrobatică a avioanelor L-39C Albatros, comentariile prezentatoarei letone nu s-au auzit prea bine, dar situația sonoră s-a îmbunătățit la a doua evoluție acrobatică a Albinuțelor.

poza acrobatie aeriana avioane L39 C Albatros baltic bees bias 2019
spectacol aerian – L39 C Albatros

Al moment inedit, pregătit de Departamentului de Parașatusim al Aeroclubului României, a fost steagul UEFA EURO 2020. Vântul destul de puternic nu a permis parașutistului să vină pe partea pe care se putea citi corect.
Steagul Bucureștiului a avut o suprafață de 200 mp și a necesitat un balast de 45 kg pentru a putea fi desfășurat în poziție de drapel.

poza steagul UEFA EURO 2020 parasutist bias 2019
steagul UEFA EURO 2020

Compania Națională Aeroporturi București este unul dintre partenerii de organizare a UEFA EURO 2020 la București. Aeroportul Aurel Vlaicu va fi locul de aterizare a avioanelor charter ale oficialităților UEFA și ale echipelor naționale care vor juca la București.
Evoluția instructorului parașutist tandemist Adrian Sacară a fost coordonată de la sol de comandantul Cristina Stenczel și completată de coborârile altor 18 parașutiști care au lansat efecte pirotehnice.

Vă recomand să citiți: Sony A6400 in test – fotografii, filmari 4K si slow-motion

Deși evoluția acrobatică a aeronavelor este dificilă de filmat, totuși m-am străduit să surpind cîteva momente:

Valer Novac
Kamov Ka-26 – elicopter agricol dotat cu rotor dublu:

Baltic Bees jet team – avioanele L-39

Elicoptere IAR 330 (ROAF):

Avionul IAR 99:

MIG-21 Lancer și F-16 Fighting Falcon ROAF:

Parașutiști la #bias2019:

photosetup.ro

Planoare cu artificii:

Get Free Blog Post Updates!

Introdu adresa de email pentru a te abona la acest blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Artificii #BIAS2019:

După focurile de artificii a urmat un concert 3 Sud Est.

f64.ro

Imaginile foto-video au fost realizate cu mirrorless-ul Sony A9 și obiectivul recent lansat Sony FE 200-600 mm F5.6-6.3 G OSS (acestui zoom voi dedica un articol separat).

vanzare terenuri intravilane valea doftanei traisteni prahovaintravilane pret negociabil

Alte fotografii de la Bucharest International Air Show 2019 pot fi văzute la Galeria Foto.

A 11-a ediţie a BIAS 2019 a marcat anul acesta 50 de ani de activitate a aeroportului Henri Coandă Bucureşti, dar şi 15 ani de la intrarea în NATO.

fotostefan

One thought on “Cum a fost la Bucharest International Air Show BIAS 2019 – mitingul aviatic din Bucuresti”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.